Jobba, jobba, jobba!

... som Wolfgang skrek på sin roliga tyskbrytning, men tyvärr hjälpte inte det hela vägen fram till prispallen idag heller. Spännande var det, som det alltid är, och min puls var nog nästan lika hög som CJ:s när han stack iväg med Yaroshenko från den sista skjutningen. Jag sa att Ryssland skulle vinna, jag hade fel, får väl skylla på att de inte hade samma laguppställning som de hade igår.

Man skulle ju kunna uttrycka resultatet lika hårt som Ferry gjorde förra året (då Sverige vann): "Ja Carl-Johan, har körde ju som en jävla röv". På charmig norrländska visserligen, men det stämmer inte den här gången. CJ orkade helt enkelt inte, och vad kan man säga om det? Han är bara människa. Alla kan inte vara tyskar eller ryssar eller dopade finnar (så fick jag det sagt också).

Så för att sammanfatta, jag tycker inte att det är schysst att vara missnöjd med en fjärdeplats i mixstafett i VM, med tanke på hur skidskyttarnas resultat har sett ut den senaste tiden. Man kan inte vara på topp jämt, och även fast just fjärdeplatsen är ganska snöplig, så vill jag citera Björn igen, "en fjärdeplats är bättre än en tolfteplats."

Men Johanna, har det inte hänt nånting annat idag än skidskytte? Nja, egentligen inte. Skulle ju kunna hålla låda om USA-resan... Men det får bli en annan dag. Nu ska jag sova igen. Streteredsbadet står på schemat imorgon. Godnatt!

Dagens Lasse-låt: Kom ihåg mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0