Jag kan inte blogga efter konstens regel.

Jag har registrerat denna bloggen på bloggportalen.se nu. Inte för jag vet om man får så många fler läsare av det. Tydligen så gör jag ju helt fel som skriver ett långt inlägg per dag, man ska skriva många korta för att folk ska läsa, har jag hört. Shit the same. Jag håller fast vid att jag skriver för mig själv i min egen Johanna-värld.

Låt mig bara ställa några frågor om detta. Vem hinner uppdatera sin blogg 15 gånger på en dag? Har folk inga jobb? Jag förstår att Schulmans hinner, de får ju betalt för det och har sannolikt inte mycket annat för sig, men hon Kenza då, sextonåringen med tiotusentals läsare? Hon måste ju skriva ganska ofta. Då känns det ju nästan som: skaffa ett liv... ("Oj, vad fördomsfull hon är nu, tänker ni. Folk kanske har bloggen som sitt intresse." Jaja, visst. Jag menar bara att man behöver komma ut och se lite av den verkliga världen ibland också. Hur det står till med vår planet, tillexempel. Jag drar slutsatsen att alla som inte bryr sig om miljön inte inser hur allvarligt läget är. Tycker bara att det kanske är onödigt att blogga 23 h om dygnet när världen ser ut som den gör idag).

Dessutom, hur hittar Kenza nya saker att skriva om varje dag så det inte blir tjatigt? Ämnet borde ju vara uttömt snart, kan man tycka. Är hon duktig, eller? Jag kanske faktiskt borde läsa lite av det hon har skrivit.... Så jag åtminstone kan göra sken av att jag vet vad jag snackar om.

Vad som också var intressant när jag kollade runt lite på bloggportalen var att av 10 mest lästa privata bloggar så verkade 9 handla om utseende och sånt, som Kenzas. What is that about? Har jag varit inget utom naiv när jag har trott att folk är intresserade av riktiga saker, inte bara kläder och sånt? Nu ska man ju inte kamma alla samtidigt, men det verkar jo onekligen vara på detta lilla vis. Kan inte nån bevisa motsatsen för mig? Snälla? Så jag kan få tillbaka min tro på mänskligheten. Förbereder mig genom att knarka ryssettan Regina Spector.

p.s. Visste ni att det finns en finsk målvakt i Minnesota Wild som heter Niklas Bäckström? Tycker jag är lite coolt... Som tur var visade Capitals i vilken zon Bäckström-skåpet ska stå och piskade upp dem, och imorgon är det Jerseys tur. New Jersey Devils,för att vara exakt. Vad är det för namn? Ungefär som Malmö Redhawks. Ooo, man skakar av rädsla. Nae, det är ju uppenbart att motståndarna inte ställer ut skridskorna mot er iallafall. Vilka är det som leder allsvenskan nu igen???

Och Foppa nekas arbetstillstånd för att spela matcher i Colorado. Jag gillar inte divafasoner egentligen, men nu är väl ändå rätt tillfälle för honom att säga: Vet ni inte vem jag är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0