"Fuck my ozon"

Jim Carrey är ett geni.

Igår gjorde jag misstaget att sätta mig mitt i en smet av fjortisar på bussen hem, som roade sig med kast med rosa stringtrosa. Inte bara till varandra då, utan även i huvudet på medresenärer. Vad man gör? Välsignar sina öronproppshörlurar, drar upp volymen ännu mer och låter mr Cash ta en tillbaka till det ljuvliga sextiotalet.

Tänk att man först nu inser vilken plåga man måste varit för omgivningen i den åldern. För inte hade jag mer hyfs än de där bussungarna, det ska erkännas. Tyvärr känns det inte som att det finns så mycket att göra åt det. Nån slags fas man måste förbi. Inte för att jag växt upp än... Och tror inte det kommer hända på ett tag heller.

Vi förgiftar vår planet, NATO kommer och människor svälter i Sudan, samtidigt som ytligheten själv får ha ett program på bästa sändningstid. Nånting är allvarligt fel om det kan vara så i universum.

Dagens Lasse-låt: Du gamla fria nord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0