Rix FM Festival

Kom precis hem från stan och Rix FM Festival. Trots att det spöregnade ett tag så var det roligt. Jag har varit på det två gånger tidigare, men ikväll var nog det bästa. Förutom Daniel Ollhage i Eskilstuna... Kommer ni ihåg honom? Pratade mellan 6-10 på Rix FM för typ 6 år sen. Honom hade man en liten crush på faktiskt. Eller kanske hans röst, snarare.

Anyway.

Liten sammanfattning:

Sötast: Amy Diamond. Lite roligt att jag gillar henne så mycket nu. För tre år sen hatade jag henne verkligen. Ytterligare ett bevis på att även jag, som har rätt starka principer och tydliga åsikter, kan ändra mig.

Frääääschast: MÅNS ZELMERLÖW. Han körde mina två favvo-Måns-låtar.
Och om inte annat så är han riktigt sexig.

Mest otippade: E-types vita BOSS-piké. Kändes inte riktigt rock'n'roll. Och att killen har mer hår än mig, trots elden, är fascinerande.

Tjusigast: Sonja Aldén. "För att du finns" fick faktiskt regnmolnen att åka tillbaka hem till Borås.

Skönast röst: Kurt Nielsen. Äntligen en norrman jag kan ta på allvar.

Mest skämtar-han-med-oss?: Ola. Det är inget ovanligt iochförsig, vi har fått oss goda skratt åt Ola "Är det Bodström?!?" Svensson förut, men jag vet inte om han hade pissat på ett elstängsel eller nåt, för ikväll såg han ut som han hade en permanentad pudel i huvet. Hilarious.

Coolast: Bröderna Rongedal. Fast jag kan inte förklara varför.

Pinsammast: Kate Ryan. Hennes playback, med färdigfejkad röst och allt, hackade sådär som en skiva kan göra när det är en repa i den. Men hon iallafall fin att titta på.

Fräsigast: Linda Bengtzing. Jag gillar ju henne. Hon var speedad som bara den ikväll.

Kvällens besvikelse: Att Alexander Bards brallor räckte ända ner till knäna. BWO var i övrigt på hugget. Riktigt bra.

BÄST: Roger, Titti och Fylking Sverige. Naturligtvis. De är obetalbara. Gert strippade faktiskt till E-types nummer. Ingen vacker syn med 60-årig gubbmage visserligen, men man kan bara garva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0