Ljusare OS-dagar

Igår såg jag fruktansvärde Usain Bolt göra det omöjliga och slå två världsrekord på ett OS. Han är sprintens Alex Ovechkin, superlativen tar liksom slut.

Idag har jag sett gamlingen Jörgen Persson ta sig till kvartsfinal i Asien-dominerade bordtennisen. Han var liksom med i OS samma år som jag föddes. Och nu är han en av de åtta bästa i världen. Schysst.

Idag har jag sett LaShawn Merritt överraska och göra ett fantastiskt 400 m-lopp. Jag trodde det bara var att ge guldmedaljen till Jeremy Wariner utan att ens behöva köra loppet, men icke. Johan sprang inte lika bra som på semin, men han hade otur och fick en innerbana och det passar inte honom så bra. Ändå väldigt stort att han var i OS-final.

Fotbollen, då. Jag tycker mer synd om Brasilien än jag är glad för USA:s skulle idag, måste jag säga. De är de eviga tvåorna, känns det som. Så screw you, Sundhage, I love Marta.

Två lite anonyma medaljer tog vi idag. Brons i segling och silver i hästhoppning. Stort, stort grattis. Det är det här som är så roligt med OS, man upptäcker sporter som man inte brukar följa annars. Allt är liksom inte bara friidrott. Det finns så mycket mer.

Missa inte Klüftan imorgon tio över ett!

Kommentarer
Postat av: Kärve

Sen har vi ju medaljchans i kanot också. haha se vilken koll jag har, helt sjukt vad stora idrottsmästerskap får helt ointresserade människor intresserade. haha!

2008-08-21 @ 21:36:12
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0