Äntligen uppkopplad

Så, nu har jag kontakt med världen igen. Fast det hade sitt pris.
Hittar ju inte alls i Bergsjön så jag cyklade vilse i jakt på mitt bredbandspaket. Det var ingen lek, kan jag meddela.
Här går vägarna upp och ner och upp och ner och upp och lite mer upp för säkerhets skull. Så jag har verkligen förtjänat mitt internet nu.

Sista supertisdagen för säsongen var det igår, känns vemodigt. Det är liksom en evighet till nästa sommar. Fast allsången har inte varit på topp i år. Igår skakade jag på huvudet åt de översatta Abba-låtarna, det känns som ett helgerån av riktigt stora mått. Dessutom sjunger inte Gunilla Backman tillräckligt bra för Donnas roll.
Jag var och såg Mamma Mia! - musikalen i lördags, tredje gången nu faktiskt. På engelska alltså. Det är på riktigt.

Och jag kunde knappt sova pga det läskigaste Morder i Midsomer - avsnittet någonsin. Övernaturligheter ger mig the creeps, plus att det sista mordet var det enda som Detective Chief Inspector Barnaby inte har löst. Jag darrar till och med nu när det är ljust.
Den serien har iaf hållt måttet som vanligt. 

Det är skönt att vara tillbaka i någon slags vardag iallafall. Nyflyttad som jag är. Egentligen skulle jag behöva sova ett par dagar men det går ju inte.
"Håll ut, håll ut. Förr eller senare spricker en bubbla, håll ut några dagar till"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0