Vanlig torsdag

Svårt att riktigt hitta ord till matchen igår, mer än... konstig. För er som inte visste det så såg LHC jävligt vassa ut i första och gjorde 2-0, det var nog fler än jag som trodde på dem.
Men så, fortare än en handvändning, så hade HV gjort 5 mål. Drygt 7 minuter tog det, och tre av dem var i numerärt underläge. Måste motvilligt medge att det i sig är en jäkla prestation. Men vad som hände med Linköping, det vet ingen. En okej Fransson i målet dock, helt rätt att peta Stana men jag tror de ställer honom imorgon, för nu har han haft lite tid att begrunda sina synder, så att säga. Och trots att Linköping nästan har en lättare situation än HV nu, med inget att förlora, så kommer det krävas att han gör sin bästa match i slutspelet.

Match inatt också, men jag har faktiskt inga större förhoppningar. Flyers väger tyngst, bokstavligt talat, och Capitals kan vara nöjda med att de gick till slutspel. För nu vill jag få hem min Bäckis, det var inget roligt att se landslaget gå på knäna mot Tjeckien idag. Verkligen tur att de bästa inte tillkommit än, men det finns fortfarande en hel del att fundera på för Bengan.

Norrköping i helgen, det ska bli riktigt nice. Saknar människorna därborta, och stan med. Det är nåt speciellt.

Men nu är det dags att packa och sova. Tjillevippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0