Upp som en pannkaka

Nu har jag blivit tillsagd att inte skriva så mycket om sport. Så då skriver jag lite till.

Jag är ledsen, mina hockeyokunniga vänner. Jag måste få ut det här på nåt sätt.

CAPITALS ÄR I SLUTSPEL! Från att ha legat sist i South East division vid jul, slutade de som etta. Ovechkin slängde ut sin klubba till publiken efter slutsignalen. Jag är beredd att sätta en ganska stor summa dollars på att någon blev mördad i det ögonblicket. Washingtonfolket är ju tokiga i honom. Och just nu vill jag också vara ett Washingtonfolk. Det kommer ju bli så grymt kul hockey de kommande veckorna. Och då åker jag hem därifrån! Vad är det??? 

Får nöja mig med en final här hemma, och jag blir östgöte på nytt under tiden. Hellre Linköping än HV. Visst, jag gillar Liv och Åkerman och Petrasek och många andra som fan... Men ändå. Jag vill skratta åt klippkort-i-utvisningsbåset-Ledin, som för mycket liv omkring sig men inte skulle kunna träffa vatten om han så sköt från en båt.

Och Leksand vann ikväll, MYCKET skönt. Pusta lite tills tisdag, då hjärtat sitter snarare i pannan än i halsgropen igen.

Jag lovar att skriva om nåt annat imorgon. Nu ska jag ta en segerapelsin och sen sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0