Sörjer dagen efter

Det är helt klart tomt. Har man följt ett lags matcher länge så är det liksom lite abrupt och konstigt när det tar slut. Som när Leksand hade spelat klart mot Brynäs. Eller som nu, när Flyers fick ett skitmål i förlängningen. Jag tycker verkligen synd om killarna, de satt och grinade efteråt. Det har gått så bra i vår så det blev en frontalkrock, helt enkelt. Ett bryskt uppvaknande ur vad som verkade vara en ändlös dröm.
Men nästa säsong ska bli ännu bättre, de kommer vara ännu hungrigare. Det här är ett lag med hjärta som kommer gå långt. Som det ska bli jäkligt kul att få följa igen till hösten och ser fram emot en ny hockeyresa till DC nästa vår.

Nicklas nominerad till årets rookie, det var väl ingen överraskning precis. Och det vore ju mumma med han och Nyllet i VM, speciellt nu när det har blivit så många bortfall. Och i och med kvartsfinalerna lär vi inte hinna se röken av de riktigt stora; Lidas (får snart upprätta altare till hans ära, som Bjurman sa), Lundqvist, Foppa, Kronwall, Zäta mfl.

Om vi nu ska snacka om nåt annat än hockey, så har det ju varit underbara dagar denna veckan. Det var sommar förra året, sen var det bara en evighetslång höst och nu äntligen lite ljus.

När jag tränade innan så kom jag att tänka på att de ledare jag gillar bäst är dem över 40. De har tuffast pass och bäst musik, rock och schlagers och sånt som är trevligt att jympa till:) Och man pressas att ta i lite mer eftersom om såna gamla tanter orkar så borde ju jag med göra det. Sen är de roligare och pratar mer. De yngre säger ungefär hej och välkomna och kör sen igång sin trökiga r'n'b. Jag lyssnar ju på alla sorters genres men det där har jag svårt för.

Helt ointressant kanske, det vara bara en parentes. Ett tips om ni ska träna på Friskis och Svettis nån gång.  

Nu ska jag dränka mina sorger i mineralvatten och sen ta igen lite sömn. Goodnight and good luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0