Hur tänker dom?

Ikväll har jag varit duktig och jobbat extra. Har tränat skivstång med men det är inget duktigt med det för det är så roligt. La dock på mer vikt än vanligt och orkade - det är duktigt.

Lite hockeyabstinens nu, kanske ska sitta uppe och kolla på Detroit-Coloradomatchen... Tråkigt bara att Foppa fick gå av uppvärmningen men det börjar vi bli vana vid nu, eller vad säger ni?

Snart är det iallafall VM, det ska bli dökul. Men det är ju faan att genrepet mot USA går imorgon natt. Vet inte om jag orkar det, alltså. Sverige har iaf en bra grupp; Frankrike, Vitryssland och Schweiz. Första matchen är på lördag mot Vitryssland, 13.00 lokal tid så jag gissar på ca 19.00 för vår del? Bra, då missar ni inte den iallafall.

Och idag funderar vi över hur vår regering tänker när man vill köpa in nya JAS-plan. Man kan ju faktiskt inte låta bli att undra vad de ska ha dem till. De kommer bara stå och samla damm tillsammans med de andra planen som aldrig används, och dessa nya plan kommer inte ens Sverige få använda som de vill (tack gode gud för det). Känns inte som att det är försvarbart att lägga miljarder pengar på nåt så fruktansvärt onödigt när landet behöver resurser inom miljöskydd, vård, skola m.m. Dessutom måste riksdagen vara med på beslut av den här storleken. Men vår regering drar sig ju inte för att bryta mot lagen, inte sant?
Jag kommer snacka mer om olaglig vapenexport till krigförande länder så småningom.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Jag tycker dom ska lägga ner försvaret helt och lägga åengarna på nåt vettigt.

2008-04-27 @ 13:59:32
URL: http://karvegard.blogg.se
Postat av: Johanna

Definitivt, Kärve.

2008-04-27 @ 14:49:47
URL: http://tramptass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0