Hockeykväll

Jag börjar bli allvarligt oroad för mina masar. Svidmatch mot Mora i tisdags, och så förnedring mot Rögle igår. Imorgon har vi Västerås borta, vilket visserligen är en bit kaka som sväljs så snabbt att den nästan hamnar i vrångstrupen. Och då lever hoppet fortfarande, det är ändå bara 4 poäng upp till eliten just nu. Jag tror de kan ta nya tag nu, jag tror inte svaret att att byta ut Belfour mot Läck, som vissa tycks tycka. Den här veckan kommer det behövas erfarenhet, stabilitet, lugn, i målet.

Och återtåget kan fortfarande börja rulla. Matchen är aldrig över förrän domaren har blåst.

Vad som dock är riktigt glädjande är att Capitals bara behöver klara förlust i förlängningen mot Florida inatt (i NHL finns det ju inget som heter oavgjort) för att gå till slutspel. Och det gör dom ju. Nicklas behöver bara passa pucken till "Ovie" (som dom kallar honom för dom kan inte uttala Ovechkin i USA), så gör han mål. Och Nicklas kan ju det där med att passa puckar.

Nu ska jag spela WoW med Tarkan=) Puss och vattenflaska.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Astråkig blogg Johannah. Sport, sport, sport. Haha!

2008-04-06 @ 11:44:06
URL: http://karvegard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0