Helg med hockey och Östergötland

Det var trevligt i Norrköping som vanligt, alldeles för blöt kväll i fredags... Men när man blandar en Alex Ovechkin  (= white russian... hockeyplayer) kan det aldrig bli för starkt. Undvek däremot att blanda en Bäckström, they are way too sweet.

Hur som helst så var det längesen jag slog runt på stan, och man kan väl få kissa på Eber ibland? Blev väl till att dränka sina sorger också, i och med att sur-HV vann SM-guld. Så typiskt att det ska avgöras i sudden, det blir ju ofta väldigt slumpmässigt då. Men sånt är livet, I guess. I hockey är ju faktiskt ingenting omöjligt.

... vilket vi fick erfara inatt när CAPITALS ÄNTLIGEN VANN OCH HOPPET TÄNDES IGEN! Helt underbart, Nicklas gjorde mål och han ger mig gåshud varje match. Så jävla grym han är. Och jag gillar Alex Semin mer och mer, han är väldigt duktig, och lite mystisk sådär eftersom han är en sån enstöring, och i princip så är: "I'm from Russia. I play hockey" det enda han kan säga på engelska. Snacka om att skita i allt vad uppmärksamhet och social kompetens heter, det är faktiskt riktigt coolt. Har inte mycket till övers för kamerakåta fjantkändisar som ni vet (men charmige Ovechkin går ju bara att älska, även fast han trivs bäst i centrum).

Hur Nicklas och Semin snackar? "Tja, jag vet inte. Vi pratar väl något slags hockeyspråk. På nåt sätt förstår man varandra" sa han inatt.

En icke-tydlig o-självklar kommunikation, det gillar jag. Han blir bara bättre och bättre.

Tre kronor då. Finns egentligen inte mycket att säga, det kan inte bli mycket sämre. Nu ansluter iallafall några slutspelsstjärnor, men jag håller med Bengan, det som behövs är forwards med spetskompetens och förutom Weinhandl så måste han ringa till Amerika. Backar behövs med för den delen, och så Stefan Liv i målet för jag hoppas inte på Lundqvist så blir jag inte besviken. Men sen har vi en riktigt bra chans i VM.

Jag såg min lillebrors cykeltävling i lördags också, det är inte lika kul som att kolla på hans hockeymatcher eftersom man bara ser honom vid start och mål men jag roade mig med att kolla in alla killars ben, för tydligen så rakar cyklister benen och smörjer in dem med olja för att det inte ska bli infekterat om de ramlar och skrapar upp sig. Hahahahaha, tillsammans med de görtajta cykelbyxorna såg det skitroligt ut. Fan vilken konstig sport.

För övrigt så är jag mer seriös än nånsin med träningen, mycket tack vare min guru Jim Roslund. Ska KROSSA Göteborgsvarvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0